Opdracht 2; Eigen nestje - Reisverslag uit De Bilt, Nederland van Renée Graaff - WaarBenJij.nu Opdracht 2; Eigen nestje - Reisverslag uit De Bilt, Nederland van Renée Graaff - WaarBenJij.nu

Opdracht 2; Eigen nestje

Door: Renee

Blijf op de hoogte en volg Renée

23 November 2014 | Nederland, De Bilt

Opdracht 1: “Opzoek naar een eigen nestje!”

Gevonden! Einde verslag.

Goed, even wat uitgebreider:
Ongeveer drie jaar geleden was het tijd om de veilige thuisbasis te verlaten en uit te gaan vliegen (zeg je dit zo?). Zo’n 10 km verderop ben ik neergestreken, in Soesterberg. Mooi appartement, voldoende ruimte en blij dat ik was!
Maarrrrrr zoals een aantal van jullie wel weten, werd ik in de loop van de tijd wat minder blij. Ik merkte dat die 10 km toch een heel obstakel was. Je fiets/loopt/rijd niet even snel op en neer naar de winkels, naar je ouders. In Utrecht kom je ook niet meer zo makkelijk, aangezien dat nog eens 5 km verder is. Kortom, je raakt een beetje in een isolement (was gelukkig iets minder heftig dan het woord eigenlijk zegt).
Daarbij woonde ik er samen met een vriend en op een gegevens moment merk je dat het tijd is om echt op jezelf te wonen, zonder mensen om je heen. Je eigen gang gaan (Matthijs, niks ten nadelen van jou hè, dat weet je).

Waar ik heen wilde verhuizen was niet zo moeilijk, terug naar De Bilt. Terug tussen de mensen. Maar het vinden van een leuke woning, die ook nog eens betaalbaar is, is erg moeilijk! Godzijdank had ik me 7 jaar geleden ingeschreven bij de woningbouw en hoopte natuurlijk via daar een woning te krijgen. Gemiddeld stond ik ergens rond de 10e plek. Een enkele keer in de buurt van de 5e plek en heel veel keren ook rond de 30e plek. Geen touw aan vast te knopen dus!
Bijna had ik een woning gekregen op de Planetenbaan en Zonneplein, maar het werd beide keren net voor mijn neus weggekaapt.
En maar goed ook! Want ik heb nu echt een top woning! Waar ik nu woon, stond ik eerst op plek nummer 12. Ineens kreeg ik een berichtje dat ik nummer 2 was en de woning mocht gaan bekijken (bericht las ik om 12 uur in de avond, in Utrecht op een terrasje…frustrerend, aangezien je niet meteen iets kan regelen). De volgende ochtend mensen gebeld en gemaild, bleek dat ik ineens al op nummer 1 stond! Ik had het!! Alleen nog even bekijken en goedkeuren. Ik heb er 10 seconde over nagedacht en uiteraard meteen volmondig JA gezegd. Binnen een week had ik al de sleutel kunnen hebben, ware het niet dat ik op vakantie ging (nog nooit zo gebaald van een vakantie…). Gelukkig snapte de woningbouw het (luxe) probleem en kon ik de sleutel later krijgen, waardoor ik als nog met een fijn gevoel op vakantie ging.
Nou, om een lang verhaal nog iets langer te maken…het ‘verbouwen’ kon beginnen. Muren en kozijnen verven, vloer uitzoeken, schoonmaken. Ik had 2 maanden de tijd, dus genoeg tijd! En toch stressen op het laatste moment…

Inmiddels woon ik, samen met Moos, ongeveer 2 maanden in De Bilt en ik kan je zeggen; Ik ben volop aan het genieten! Op de fiets naar Utrecht en Zeist. Lopend naar paps en mams en de winkels. Fietsen naar vrienden. Alles in en om de buurt, zo fijn.
Ook Moos heeft het helemaal naar zijn zin. Vanaf het eerste moment was het al goed. Hij heeft even rustig de boel bekeken en vond al snel zijn plekje weer. 1 trap naar beneden, i.p.v. de 6 in Soesterberg, vindt hij ook wel erg fijn.
De basis staat, alleen nog even wat dingetjes uitzoeken en opruimen. Over circa 2 maanden mijn nieuwe bank in ontvangst nemen en het is “helemaal” af (in een huis blijf je altijd wel aan de gang natuurlijk).

Janneke, bedenker van de opdracht, bedankt! Ook al was ik al met de opdracht bezig, top bedacht!

Ook wil ik even van de gelegenheid gebruik maken om mijn lieve ouders en vrienden te bedanken voor alle hulp die ik heb gekregen! Voor zowel het klussen als de verhuizing zelf, bedankt!! :)


*foto volgt nog*

  • 23 November 2014 - 22:37

    Janneke:

    Welcome back in town! XX

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, De Bilt

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

19 September 2015

Opdracht 3; De Apenheul

23 November 2014

Opdracht 2; Eigen nestje

21 November 2014

Opdracht 1; Plitvicka Jezera, Kroatië

06 Juli 2014

Het begin...

04 Mei 2014

Welkom!
Renée

Blablabla

Actief sinds 04 Mei 2014
Verslag gelezen: 411
Totaal aantal bezoekers 5260

Voorgaande reizen:

04 Mei 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: